Az alkalmazás különböző mesefigurák életének kisebb jelenetein át vezeti a gyerekeket: homokvárépítés, fürdés, séta a parkban és teadélután mind apró részletei egy kisgyermek életének, tehát könnyen beazonosíthatóak benne az angolul megnevezett tárgyak vagy jelenetek az illusztrációk segítségével. Az alkalmazás felkínálja a játék lehetőségét is, én mégis a "story" és a "video" funkciókat tartom a leghasznosabbnak. A történetek mellett (amit az adott figura mesél) szerepel a szöveg átirata is, így követhetőbb az adott szereplő szövege, története. Itt szintén a gyermeki élet jeleneteiről mesél a szereplő.
Amikor betölt az oldal, több mesefigura között lehet válogatni, mindegyik más és más lehetőségeket kínál. Ezek közül kettőt tartottam kompatibilisnek órai használatra: egyikük Daniel (Daniel Tiger's Neighborhood), a másikuk pedig Martha kutya (Martha speaks). Négy órai tevékenységet képzeltem el ezeknek a figuráknak a segítségével:
Az első Martha kutya kalandjaihoz kapcsolódik. Egy elő-középhaladó (pre-intermediate), 11-12 éves csoportban tudnám a leginkább elképzelni a használatát, ahol már ismerik a gyerekek az alapszavakat, ezért ennél kicsit nehezebb (néhol absztrakt) kifejezésekkel is készek megismerkedni. A 'games' címszó alatt található játékok egyike az 'In the park with skits' című, aminek lényege, hogy a főszereplő kutyával a játékos összegyűjtsön olyan tárgyakat, amik bizonyos kategóriába tartoznak. Azért tartom az órámon is használhatónak ezt a játékot, mert a játék során a főszereplő többször is elmagyarázza, körülírja a keresendő tárgyakat, tehát a diákoknak lehetősége van megérteni a szavak pontos jelentését, amellett, hogy képen is láthatják, miről van szó. A többszöri hallás során egészen biztos, hogy az adott szó helyes kiejtése is rögzülne, nem csak a leírt alak. Úgy gondolom, ha egy gépteremben tartanék angol órát egy ilyen szinten levő csoportnak, mindenképpen megfontolnám, hogy versenyeztessem őket ebben a játékban, s a játék végén össze is gyűjtenénk az újonnan tanult kifejezéseket.
A második lehetőség is szintén Martha kutya kalandjaihoz kötődik, ám ezúttal a 'Martha's stories' címszó alatt kell keresni. Itt a 'word bones' feladatot tartanám hasznosnak. A feladat lényege annyi, hogy a kattintás után megjelenő szavak definícióit közösen meghallgatnánk, majd kb 15-20 szó után versenyt rendeznék, ahol az általam biztosított képek alapján fel kell ismerniük az ezelőtt hallott szavakat. A legtöbb szót felismerő csapat nyerné a játékot. Mivel itt még nehezebb szavakról van szó, ezt a feladatot már inkább egy olyan csoportnál alkalmaznám, ahol a középhaladó szinthez közelítenek a gyerekek, de még elég fiatalok ahhoz, hogy egy ilyen animált anyagot lelkesen befogadjanak (max. 12 év).
Ezen kívül Daniel Tiger kalandjait is érdemes előhozni az órán, 10-11 éves kezdő vagy elő-középhaladó (elementary/pre-intermediate) szintű tanulókkal. A 'story' címszó alatt több történet is található, amelyeket a főszereplő, Daniel mesél el, alapszókincset használva. Azért tartom nagyon hasznosnak ezeket a történeteket, mert a beszélt szöveg mellett nem csak képi illusztráció van, hanem a szöveg átirata is, így nagyon egyszerű követni. Ezen kívül bármennyi alkalommal el lehet ismételtetni Daniellel egy mondatot, így ha lemaradt volna valaki, van lehetősége pótolni. Úgy képzelem el ennek a lehetőségnek a tanórai alkalmazását, hogy meghallgatjuk közösen a szöveget, és együtt elismételjük a hallottakat, mondatonként. Így rögtön rögzül az új kifejezések hallott formája is. Ezután egy szövegértési feladatot is összeállítanék a történetből, együtt megbeszélnénk, összefoglalnánk a hallottakat.
Az utolsó lehetőség, ami számomra hasznosnak tűnik a 'coloring' feladat, amelyet akár kezdőkkel (elementary level) is alkalmazhatnék. A feladat lényege az, hogy a képleírásaim alapján egy-egy figurát helyeznének a rajzlapra (pl. 'There is an owl at the left bottom of the picture.'). Ezután minden figurát kiszíneznének a leírásom alapján ('The skirt of the little cat is blue.'). Ezáltal nem csak a színek és ruhák neveit, valamint az irányokat tanulnák meg, hanem a mondatok szerkezete is berögzülhet.
Ezekben a feladatokban az a közös, hogy először a szavak kiejtését tanulják meg a diákok, s csak utána az írott változatot. Ezt én nagyon pozitívnak tartom, hiszen sok esetben az írás rögzül rögtön, s ezért nehezebb kiejtett változatot tanulni mellé. Ráadásul a játékos feladatok feloldják az óra komor hangvételét. Így ha kezdő csoportot tanítok a jövőben, mindenképp megfontolom, hogy elővegyem ezt az alkalmazást pár tanóra erejéig.
Amikor betölt az oldal, több mesefigura között lehet válogatni, mindegyik más és más lehetőségeket kínál. Ezek közül kettőt tartottam kompatibilisnek órai használatra: egyikük Daniel (Daniel Tiger's Neighborhood), a másikuk pedig Martha kutya (Martha speaks). Négy órai tevékenységet képzeltem el ezeknek a figuráknak a segítségével:
Az első Martha kutya kalandjaihoz kapcsolódik. Egy elő-középhaladó (pre-intermediate), 11-12 éves csoportban tudnám a leginkább elképzelni a használatát, ahol már ismerik a gyerekek az alapszavakat, ezért ennél kicsit nehezebb (néhol absztrakt) kifejezésekkel is készek megismerkedni. A 'games' címszó alatt található játékok egyike az 'In the park with skits' című, aminek lényege, hogy a főszereplő kutyával a játékos összegyűjtsön olyan tárgyakat, amik bizonyos kategóriába tartoznak. Azért tartom az órámon is használhatónak ezt a játékot, mert a játék során a főszereplő többször is elmagyarázza, körülírja a keresendő tárgyakat, tehát a diákoknak lehetősége van megérteni a szavak pontos jelentését, amellett, hogy képen is láthatják, miről van szó. A többszöri hallás során egészen biztos, hogy az adott szó helyes kiejtése is rögzülne, nem csak a leírt alak. Úgy gondolom, ha egy gépteremben tartanék angol órát egy ilyen szinten levő csoportnak, mindenképpen megfontolnám, hogy versenyeztessem őket ebben a játékban, s a játék végén össze is gyűjtenénk az újonnan tanult kifejezéseket.
A második lehetőség is szintén Martha kutya kalandjaihoz kötődik, ám ezúttal a 'Martha's stories' címszó alatt kell keresni. Itt a 'word bones' feladatot tartanám hasznosnak. A feladat lényege annyi, hogy a kattintás után megjelenő szavak definícióit közösen meghallgatnánk, majd kb 15-20 szó után versenyt rendeznék, ahol az általam biztosított képek alapján fel kell ismerniük az ezelőtt hallott szavakat. A legtöbb szót felismerő csapat nyerné a játékot. Mivel itt még nehezebb szavakról van szó, ezt a feladatot már inkább egy olyan csoportnál alkalmaznám, ahol a középhaladó szinthez közelítenek a gyerekek, de még elég fiatalok ahhoz, hogy egy ilyen animált anyagot lelkesen befogadjanak (max. 12 év).
Ezen kívül Daniel Tiger kalandjait is érdemes előhozni az órán, 10-11 éves kezdő vagy elő-középhaladó (elementary/pre-intermediate) szintű tanulókkal. A 'story' címszó alatt több történet is található, amelyeket a főszereplő, Daniel mesél el, alapszókincset használva. Azért tartom nagyon hasznosnak ezeket a történeteket, mert a beszélt szöveg mellett nem csak képi illusztráció van, hanem a szöveg átirata is, így nagyon egyszerű követni. Ezen kívül bármennyi alkalommal el lehet ismételtetni Daniellel egy mondatot, így ha lemaradt volna valaki, van lehetősége pótolni. Úgy képzelem el ennek a lehetőségnek a tanórai alkalmazását, hogy meghallgatjuk közösen a szöveget, és együtt elismételjük a hallottakat, mondatonként. Így rögtön rögzül az új kifejezések hallott formája is. Ezután egy szövegértési feladatot is összeállítanék a történetből, együtt megbeszélnénk, összefoglalnánk a hallottakat.
Az utolsó lehetőség, ami számomra hasznosnak tűnik a 'coloring' feladat, amelyet akár kezdőkkel (elementary level) is alkalmazhatnék. A feladat lényege az, hogy a képleírásaim alapján egy-egy figurát helyeznének a rajzlapra (pl. 'There is an owl at the left bottom of the picture.'). Ezután minden figurát kiszíneznének a leírásom alapján ('The skirt of the little cat is blue.'). Ezáltal nem csak a színek és ruhák neveit, valamint az irányokat tanulnák meg, hanem a mondatok szerkezete is berögzülhet.
Ezekben a feladatokban az a közös, hogy először a szavak kiejtését tanulják meg a diákok, s csak utána az írott változatot. Ezt én nagyon pozitívnak tartom, hiszen sok esetben az írás rögzül rögtön, s ezért nehezebb kiejtett változatot tanulni mellé. Ráadásul a játékos feladatok feloldják az óra komor hangvételét. Így ha kezdő csoportot tanítok a jövőben, mindenképp megfontolom, hogy elővegyem ezt az alkalmazást pár tanóra erejéig.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése