2016. március 18., péntek

Idővonal - Daily Routine

A társammal a tanórán közösen létrehoztunk egy idővonalat, a Timeline alkalmazás segítségével, amelyen három kisiskolás gyerek napirendi pontjai láthatóak, a reggeli keléstől az esti nyugovóra téréséig.

Az általunk elképzelt feladat része az lenne, hogy a diákok a saját napirendjüket egy idővonalra összeszerkesszék időpontokkal együtt, és utána összehasonlítanák egymás időpontjait ("Peti gets up 10 minutes earier than Jani."). Tehát a nyelvi fókusz az időpontok kifejezésén, illetve az összehasonlító szerkezeteken lenne elsősorban. Emellett azonban a kommunikáció is erős hangsúlyt kapna, hiszen a gyerekek három fős csoportban dolgozva, angolul egyeztetik egymás napirendjét, kérdéseket tesznek fel egymásnak, amelyekre kielégítő válaszok is érkeznek. Tehát a három diáknak már a feladat elején együtt kell működnie, hogy megszülessen az idővonal. Persze minden ponthoz megfelelő képet kell letölteniük vagy készíteniük, ami a kreativitásukat is fejleszti. Végül egymás napirendjén is vitatkozhatnak: miért jobb korábban felkelni, mikor a célszerű elindulni az iskolába. Tehát részben a kritikai gondolkodásmódjukat is érinti a feladat.

Úgy gondolom, az angol órákon ennél a tananyagrésznél nagyon hasznos tud lenni az idővonal. Sőt, a múlt idő tanulásakor is használható az idősíkok közti különbségek bemutatására. A Timeline tehát kiváló szemléltetőeszköz lehet, ha így hasznosítjuk.

Íme az idővonalunk:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése